Hyper Island med i nytt spännande forskningsprojekt

Projektet "Det svenska digitala reklamundret" har fått drygt 2 miljoner från KK-stifelsen angående forskningsramen Unga Nätkulturer. Så här skriver KK-stifelsen på sin webbplats:

"Inom projektet studeras hur de svenska framgångarna inom digital reklam har uppstått och konsekvenserna inför framtiden. Frågeställningar är hur nätverket bildades, hur kompetenser från nätkulturen omsattes till ett kreativt och högteknologiskt entreprenörskap och vad som stimulerade entreprenörskapet. Gynnade den svenska traditionen av tidig teknikanvändning, bland annat datorer i skolan och hemdatorer, uppkomsten av denna nätkultur? Projektet är ett samarbete mellan Chalmers tekniska högskola, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, Reklamförbundet och Hyper Island. Projektledare är Ann-Sofie Axelsson, fil.dr., Chalmers tekniska högskola. Projektet får 2,143 miljoner kronor."

Grattis Hyper Island, fantastiskt kul! Vi kommer såklart nyfiket att följa detta projekt. Det finns även många andra intressanta projekt som blivit beviljade som man kan läsa om här.

God jul och ett riktigt gott nytt år till er alla på BlekingeUPP! :-)


Hälsar Ida och de andra på Reaktor Sydost

Kommentarer
Postat av: Maria & Hyper Island

Tackar! :)





2009-01-28 @ 14:22:14
URL: http://www.hyperisland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0