Konsten att balansera...


Idag släpps min debutroman "Om du var jag" i bokhandeln. Jag har väntat i 14 månader (och om man räknar från den dag då drömmen föddes: 10 år) på den här dagen, men jag har egentligen alltid vetat att inget särskilt kommer att hända idag. Det är en dag som alla andra, jag har jobbat, ätit, skrattat och irriterat mig på saker. Men hela dagen har jag haft en krypande känsla i kroppen, en pirrighet, ett molande. Jag känner mig EXPONERAD, på gott och på ont. Och det får mig att fundera: att sälja något man har skapat, vad innebär det egentligen? Förut, innan jag blev antagen i Bonniers författarstall, var mitt skrivande bara mitt. Nu är det allas. Förlaget viskar om släppdatum för en andra bok nästa höst, jag får läsar-reaktioner, recensioner. Jag känner mig hudlös, på något sätt, som att världen kan dra undan mina väggar och titta rakt in i mitt liv. Så länge den känslan varar kommer jag ha svårt att varva ner, svårt att hitta in till skrivandet som ska bli nästa bok. Jag måste lära mig att hitta en balans mellan att vara utåtriktad och inåtriktad, och jag måste lära mig att bortse från att jag är sedd.
Hur gör man det?
undrar
Jessica Schiefauer
[email protected]

"Nu sätter vi fart på Blekinge!"

Rubriken kan man läsa på http://www.Moviet.se som är en satsning som ska stärka musiklivet i Blekinge.

Bakom projektet står grabbarna på Karlskronaföretaget Istudios som ängnar sig åt att producera film och musikvideos.

Passa på att anmäla dig eller ditt band på http://www.Moviet.se och bli en del av nätverket av musiker i Blekinge och få samtidigt en chans att vara med i en tävling där priset är en musikvideo!

/Mattias
[email protected]

Blekinge UPP bjuder in till tävling!

Musikbranschen är idag en av de branscher som ständigt förändras och där nya möjligheter öppnar sig dagligen. För att kunna ta tillvara på de möjligheter som öppnas gäller det att veta att möjligheterna finns samt att själv ha lite kreativitet och idéer. För att få igång lite tankar kring vad som kan göras startar vi nu en tävling där det ska samlas in information om just kreativ marknadsföring inom musikbranschen.

Tävlingsregler
Tävlingen går ut på att leta upp så många artiklar/inlägg/texter, om kreativ marknadsföring i musikbranschen, som möjligt. Det kan vara allt från blogginlägg och tidningsartiklar till uppsatser som man kan ladda hem. Flera inlägg från samma blogg räknas dock inte men uppskattas om inläggen är av värde. Texterna ska vara skrivna på svenska eller engelska.  
Alla som vill delta skickar in länkarna tillsammans med sitt namn, post- och mailadress. Länkarna ska vara skickade senast den 31/3. Adressen är: [email protected]

Vinnaren utses av Blekinge UPP
Vinnaren utses av Blekinge UPP och presenteras på Blekinge UPPs blogg (www.blekingeupp.blogg.se) den 3 april.

Pris till vinnaren

Priset till vinnaren är en helårsprenumeration av antingen Musikermagasinet eller tidningen Groove.

Utbildningen samhällsentreprenörer

Tips från våra vänner på nätverket SIP i Växjö:

Nu är det dags att skicka in ansökan om att komma med i nästa omgång av Samhällsentreprenörer! Du ansöker senast den 15 april genom ansökningsblankett och personligt brev.  Utbildningen är på heltid under ett år och startar 24 augusti.

Samhällsentreprenörer vänder sig till studenter med vilja att förändra och skapa nytt. Under utbildningen arbetar du med att förverkliga egna idéer, driva projekt och arrangera aktiviteter samtidigt som du fördjupar dina kunskaper genom temablock i bland annat marknadsföring, företagande och projektledning. Efter avslutad utbildning kan du arbeta som projektledare, arrangör, koordinator eller på egen hand starta upp och driva företag och projekt.

Ta chansen och skicka in en ansökan du också!


Läs mer om Samhällsentreprenörer och ladda ner ansökningsblankett på www. samhallsentreprenorer.se


 / Ida, Reaktor

Roadtrade

Den 1 juni i år startade Fredrik Hjorth och David Falk sin roadtrip med en fulltankad bil och 1000 kronor, för att sedan, genom uppstartandet av enkla affärsidéer, försöka företaga sig söderut. Förhoppningen var att öka startkapitalet och dessutom få se en hel del av Sverige. Kolla in om projektet på Roadtrade

Underbar inspiration!!!
[email protected]


RSS 2.0