Kort om Mattias Andersson



Mitt namn är Mattias Andersson, kompositör, egenföretagare, entreprenör och examinerad medietekniker från BTH i Karlshamn med inriktning mot digital ljudproduktion. Har även studerat musikproduktion och låtskapande vid Växjö universitet. Nu är jag är 26 år, född och uppvuxen och nu mera återigen bosatt i Karlskrona. Här bor jag med min sambo, min studio och våra två kakelugnar, men då mitt arbete allt ofta kräver mobilitet befinner jag mig inte helt sällan runt om i blekinge, Småland och Skåne.

Ljud och musik är min melodi och detta får jag utlopp för genom produktionsbolaget Arctic Sound där jag komponerar allt från reklamjinglar och filmmusik till ljudeffekter i spel. Webbproduktionsbolaget Pamm drivs av mig och tre andra drivkraftiga själar där fokus ligger på egenutveckling av webbtjänster inom ny media. Tillsammans med min bror driver jag även ett projekt som syftar till att främja kulturengagemanget i Blekinge.

Det är med stor spänning och förväntan jag ser på de nästkommande tre åren inom Blekinge Upp och jag ser mycket fram emot att få träffa och ta del av alla spännande människor och projekt som finns där ute.

 Vi ses!

Mattias Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0