Tobias Karlsson



Jag är uppvuxen i Olofström men flyttade vidare till Malmö för att få hålla på med musik som största ämne under gymnasietiden. Utifrån det skapades mitt intresse för musikbranschen. Efter en flytt till Örebro för pluggande inom filosofi och retorik så blev det sedemera Hulstfred och utbildningen Music Management där jag utvecklade min kunskap om branschen men även inom ekonomi och entreprenörskap.

Jag jobbar för tillfället mestadels som projektledare/producent för events inom upplevelseindustrin men jobbar även med festivaler så mycket jag hinner med. Festivaler jag har jobbat med är Rookiefestivalen, Rookie on Tour. Jag har också  samarbeten med festivalen Öland Roots, som jag gjorde en miniturné med 2007 där Kapten Röd och Majorerna var huvudakt. Events jag har jobbat med är Game Concept Challenge, U1 (KK-stiftelsens utställning i Karlshamn) och TellUs Filmfestival.

Jag jobbar även som Manager/koordinator/kontaktperson för Studio NetPort. Där jobbar jag framförallt med marknadsföringen av studion och skapar samarbeten mellan studenter (även examinerade studenter) och näringslivet. Jag har även hand om bokningar, sponsorer och andra externa kontakter. 

Under projektet You Us and Them jobbar jag tillsammans med Johan Höög (High Graphics) med det mesta inom musikbranschen. Vi gillar smarta helhetslösningar och sätter helst inga gränser. Vi har bland annat släppt en skiva, tagit fram merchandise-kollektioner och håller just nu på med bokningar. Läs gärna mer på hemsidan. 

Länk till hemsidan och myspace:
You Us and Them | myspace/youusandthem

Länk till: BLTs artikel om You Us and Them

Jag har även hunnit med en mindre karriär som musiker i några band där sång har varit mitt instrument. Jag har även jobbat som trubadur och giggat som afterskiband i Österike. Numera muciserar jag mest för mig själv men ibland sätts det ihop oanade konstellationer av musiker där jag mer än gärna tar plats.    

Mitt fokusområde är musikbranschen men brinner för nya lösningar och ideér inom hela upplevelseindustrin.

// Tobias
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0