Jessica Schiefauer säger Hej!



Jag är född och uppvuxen i Göteborgstrakten, men har sommarbott i norra Skåne under hela barndomen. Har läst svenska, engelska och internetpedagogik vid Göteborgs universitet, litteraturvetenskap på Kristianstad högskola och Folkbildningsvetenskap vid universitetet i Linköping. Har även studerat tre år på skrivarlinje inom folkhögskolan.
Parallellt med arbete för Blekinge UPP arbetar jag som skrivarkurslärare och "textcoach" för personer som vill utveckla sitt skönlitterära skrivande. Tillsammans med tre andra tjejer i Göteborg driver jag kulturtidskriften Fantasin (finns att köpa på antikvariat Bode i Karlshamn). I mars 2009 debuterar jag med ungdomsromanen OM DU VAR JAG (Bonnier Carlsen).

Mer om mig kan man läsa på: www.schiefauer.se

Hur hamnade jag då i Blekinge?
Mycket enkelt!
Min sambo fick jobb på BTH, jag var less på Göteborg. Vi tog pick och pack och katt och flyttade till Karlshamn, och att jag nu får möjligheten att delta i projeket Blekinge UPP känns fantastiskt roligt. Det ska bli spännande att komma igång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0