Livsspindeln

En av häftigaste kvinnorna i utvecklingssverige måste vara Birgitta Granström, säger Livshandboken. Och det är inte utan att jag också blir lite nyfiken! Jag vill ju göra mer av allt jag också! Å jag vill inte heller välja! Kanske dags att leta efter den gemensamma nämnaren?

- Jag hade hysteriskt skrivit på ett nytt utbildningskoncept för en interaktiv utbildning, skapat en ny webbida och undrade vad jag höll på med. Livet var fullt av paradoxer. Det spelade ingen roll om jag ägnade mig åt att bilda nya organisationer, introvert forskande, skrivande, musikskapande eller socialt mingel. Allt var lika roligt och fullt med möjligheter. Jag bestämde mig för att jag inte ville välja. Jag kände på mig att det måste finnas något som gör att jag kunde få göra allt och började jag leta efter en gemensam nämnare i alla paradoxer. Och jag hittade det.

Å så började hennes arbete med att urskilja en Spindel. Utvecklingen av konceptet var en kombination av intution och logiskt tänkande.
- Jag studerade spindeln och upptäckte att den har två stödben vilket i spindelkonceptet blev till 'beeing legs'. Vi behöver hålla oss emetionellt och fysiskt friska för att ha kraft till att jobba med våra livsprojekt, säger Birgitta.

Go å gla påsk på er alla
[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0