Kreator

Jag snubblade över ett nytt, coolt projekt när jag var i Umeå nyligen. Där har det nämligen startats en slags inkubatorverksamhet som fokuserar på kreativt arbete istället för traditionellt företagande. Människor som håller på med konstnärliga uttryck är inte alltid bra entreprenörer och kan behöva någon som tar hand om den administrativa biten såsom fakturering, bokförning, lokaler och så vidare. Kreator kan tillochmed fungera som arbetsgivare om man tycker det är för svårt att starta ett eget företag. Detta för att kreatören ska kunna koncentrera sig på sin konkreta verksamhet och sitt skapande. Kreator är namnet på verksamheten.

Spontant tycker jag att det är en bra och cool idé, men att man som verksam inom kultur och ung kommunikation ändå måste lära sig om egen företagsamhet förr eller senare. Men genom Kreator kanske man kan få en knuff i rätt riktning och komma igång! Vad tycker ni?
Fast då måste man flytta till Umeå antar jag. Och även om jag gillar staden och dess musikliv i alla former så är det lite väl kallt!

Kommentarer
Postat av: Micke Gunnarsson

Tänk vad liten världen är. Kreator har kontaktat mig för att snacka vägar till samarbete. Jag sa att jag även ville snacka med er om det. Kul hjul, dax för möte.



Micke

2009-02-24 @ 19:15:33
URL: http://www.netport.se
Postat av: Micke Gunnarsson

Tänk vad liten världen är. Kreator har kontaktat mig för att snacka vägar till samarbete. Jag sa att jag även ville snacka med er om det. Kul hjul, dax för möte.



Micke

2009-02-24 @ 19:19:48
URL: http://www.netport.se
Postat av: Lisa

2009-02-26 @ 11:48:01
Postat av: Lisa

Haha, vilket sammanträffande! Du får hålla oss uppdaterade, Micke.

2009-02-26 @ 11:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0