Låt kunden bestämma priserna!

Hittade en skön artikel om ett band som faktiskt testat att inte skriva sina priser på merchandise och cd-skivor när de är ute och spelar. Det hela resulterade i att de som köpte betalade mer för varje produkt om de själva fick bestämma priset än vad grejerna kostade när bandet själva skrev ut priserna. 

LÄNKEN

Någon som vågar prova?

Tobias

[email protected]

Kommentarer
Postat av: Jessica Schiefauer



Jag har faktiskt testat att göra så när jag ska sälja bokexemplar! När någon frågat vad den kostar har jag frågat vad de vill ge. Det blev dock så att ingen vågade säga ett pris, de gav sig inte förrän jag bestämde. Vad betyder det? :)

2009-03-06 @ 14:23:05
Postat av: Tobias Karlsson

Det skulle kunna betyda att personen inte visste riktigt vad boken faktiskt är värd. Om vi jämför med en skiva efter en konsert så har de ju redan lyssnat minst en gång på materialet de köper när de ska sätta ett pris på skivan. Boken har kunden inte läst ännu. Finns det något gratis kapitell från boken ute? Mer gratis åt folket och de kommer att betala för sig!



/ Tobias

2009-03-10 @ 13:58:09
Postat av: Jessica Schiefauer



Mhm, jag förstår vad du menar! Om man fått en teaser eller ett smakprov är det lättare att skaffa sig en uppfattning om vad varan är värd! Baksidestexten på boken är ju ett sätt att försöka locka läsaren, men ett utdrag ur den faktiska texten lär ju vara ännu bättre. Jag ska fundera på hur det skulle kunna se ut rent praktiskt, tacksam för förlag!



/Jessica

2009-03-15 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0