Internet och marknadsföring?

Driftig.nu tipsar om hur man kan nå en större marknad med hjälp av internetmarknadsföring med artikeln "Lär dig marknadsföra via internet"

Detta ämnet kan man enligt mig inte tjata nog om i dessa tider. Personligen föredrar jag dessutom att mötas av reklam via webben i stället för TV och radio då man har möjlighet att ta del av annonserna på ett annat sätt. På TV byter jag kanal medans jag på internet inte byter webbsida (så vidare man inte möts av sidor fullproppade av reklam (läs aftonbladet)). Det går att ignorera reklamen på ett annat sätt på internet, och är det någon annons som intresserar mig så händer det ju faktiskt att man klickar på denna. Dessutom kan hela webbtjänster idag finansieras med hjälp av reklam, vilket gör att jag som användare inte behöver lösa dyra prenumerationer eller dylikt för att ta del av dessa. Jag hoppas bara att denna utveckling fortsätter i rätt riktning så att jag, som många andra, kan ta del av fler gratistjänster via internet i framtiden (läs spotify).


/Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0