företagsamma vänner...

Min sambo och jag har precis flyttat. Helt kanon, sånär som på flytten i sig själv och allt därikring. Vart tog alla polarna vägen? De som frivilligt (nä, jag hotade dem inte) anmälde sitt intresse att hjälpa till, hade inte något annat planerat vid denna tidpunkt. Allt var frid och fröjd tills ett par dagar innan möblerna skulle börja fraktas. Helt plötsligt skulle en god vän måla garaget, en skulle lacka om framskärmarna på sin bil, en tog en restresa till ett varmare land, nån skulle fixa hängrännan medan nån annan inte svarade när jag ringde. Flytten tog därför lite längre tid än beräknat men det löste sig till slut, med mycket möda och stort besvär i kombination med svordomar. Visst kan det i stridens hetta kännas lite surt över tomma löften, men man får väl vara glad att folk är så pass företagsamma i dessa tider...

// Jonte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0